dinsdag 29 maart 2016

Tante Lies verder als Tweewieler?

Zaterdag kon ik, nog net op tijd voor het Paastreffen, Tante Lies weer ophalen in Dronten.
Mooi glimmend klaar voor de reis naar het Paastreffen
Ze zag er weer prachtig uit; er was dan ook heel wat gerepareerd of vervangen:
- nieuwe bovenkant carrosserie
- nieuwe stuurstangen
- een paar nieuwe kogelkopjes
- nieuwe rechtervelg
- nieuwe veerpoten (door de klap waren beide veerpoten kromgebogen)
- nieuwe as van één van de voorwielen
- onderzijde carrosserie gerepareerd
- hele fiets gespoten


In Dronten was ook Paul zijn nieuwe Strada aan het ophalen, en ik Whatsappte meteen een foto van zijn oude inruil-Strada naar mijn vrouw om te vragen of ik die dan maar voor haar moest aanschaffen.
Maar nee, dat wilde ze toch maar niet.

Vanuit Dronten zijn Sjoerd, Rodrigo en Tante Lies en ik naar het Paastreffen gegaan, waar de Dr. Jopen's Vloeistoftherapie mij wel goed beviel, maar Sjoerd helaas iets minder. Hij had natuurlijk wel veel meer fietskilometers in de benen...
Sta ik er zelf ook eens op (foto Belle)
Het Paastreffen was erg gezellig; het was leuk om mijn medeligfietsers weer eens "live" te zien en spreken.

2e Paasdag ben ik door de Zuidwesterstorm weer naar huis gereden, waarbij de wind op een gegeven moment zo hard van opzij kwam dat Tante Lies eventjes als tweewieler verder wilde. Ik vond het eng en heb toch maar even een wat lagere snelheid aangehouden.


Het was heerlijk weer terug in de Strada te zijn.

Groet

Erwin én Tante Lies


5 opmerkingen:

  1. Geweldig die laatste foto.

    Leuk om Tante Lies weer in al haar glorie te kunnen aanschouwen.

    Die mannen in Dronten kunnen er wat van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Erwin,

    Tante Lies ziet er weer zeer patent uit, nog goed voor vele jaren fietsplezier!
    De link naar Dr. Jopen was wel zeer interessant, je zou er zomaar een beetje dorstig van worden........
    Zitten wel een paar proevertjes bij voor mij lijkt me, zeker de Adriaan Wit zou ik wel eens willen proberen, in Nederland was ik altijd al een liefhebber van Hoegaarden Wit, zodoende.
    Nog veel veilige kilometers toegewenst met de "gefacelifte" Tante Lies! ;-))

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Erwin,

    Goed te lezen dat Tante Lies ontslagen is en gelijk al een bokkesprong op 2 wielen gaat maken ! Hou d'r heel en veel plezierige kilometers.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weet je zeker dat tante Lies niet stiekem van het Jopen-water heeft gedronken?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tante Lies ziet er gelukkig weer stevig gelikt uit, hou de gepoetste kant boven.

    BeantwoordenVerwijderen