woensdag 20 september 2017

Anti-verblindingsscherm en opbergbakjes.

Binnenkort ga ik weer naar het Herfsttreffen, en omdat ik dan wil gaan kamperen moet ik de ruimte in mijn velomobiel zo efficient mogelijk gebruiken. Ik heb al eens gehoord van zelfgemaakte opbergzakken vóór de voorwielen, en velomobiel.nl verkoopt er speciale opbergbakken van €50 per stuk voor, maar ik wilde toch eens kijken of ik het zelf met minder moeite en goedkoper kon doen.

Daarom heb ik bij de Action twee plastic opbergdozen gekocht, en daar één zijkant helemaal van gladgemaakt door de bovenrand er af te zagen. Deze dozen kosten €1,79 per stuk.
Je zou er ook koffiebonen in kunnen meenemen...
Met klittenband heb ik ze vóór de beide wielkasten vastgemaakt, en ze zijn precies groot genoeg om er mijn reserve-buitenbanden in te vervoeren. Links een reserve-achterband, en rechts een reserve-voorband met een deels opgeblazen binnenband erin, voor een snelle bandenwissel bij een lekke voorband.
Smal genoeg om er niks van te merken met fietsen of uitklikken
Ook had ik er last van dat het licht van mijn koplampen binnendoor in mijn gezicht scheen, waardoor het nachtzicht voor buiten de fiets gehinderd werd
Op het omhooggaande frame heb ik, alweer met klittenband, een plaatje kuntstof precies tussen de lampen en mijn ogen geplaatst. Nu kan ik nog net zien dat mijn licht aan is, maar het schijnt niet meer zo in mijn ogen.
Zo is mijn Strada nog iets meer gereed voor de winter, en door de opbergvakken blijft er achter in de fiets meer ruimte voor mijn kampeerspullen.

Handig toch?

Groet

Erwin en Tante Lies

3 opmerkingen:

  1. Slim idee van die opbergvakken! Handig voor de kampeertochten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ruimte hebben we eigenlijk nog voorin Strada/Quest als je dat zo ziet op je foto's van de bakjes he....


    Best een idee want mijn reserve banden liggen idd ook wel een beetje in de weg van andere lading. Misschien kan zelfs de pomp wel ergens anders hangen, staan of liggen al ik er een keer aandacht aan besteed.

    Wat dat betreft is er veel handig "in te richten" als je er maar eens aandacht aan besteed waarschijnlijk. Ruimte genoeg.

    Toen ik mijn Q schuurde en verfde blijkt eigenlijk wat voor een enorm ding dat is....en een Strada is wel iets korter maar voor het overige net zo groot :-))

    BeantwoordenVerwijderen